Pozíció menedzsment

"Sikeres kereskedőnek lenni annyit jelent, mint képesnek lenni folyamatosan kis profitokat termelni, néha egy-egy nagyobb nyerővel megspékelve."
    /Joe Ross/
 
   A pozíció  menedzsment a stratégiád egyik legfontosabb része.

A tréd megvalósításának szakaszai

Elemzés
Az elemzés azért kell, hogy lássuk, melyik instrumentumban, hol érdemes beszállási lehetőségeket keresni. Ha belépési pontot találsz, és úgy döntesz, hogy trédet nyitsz, kezdetét veszi a pozíciómenedzsment. 
  
 
Belépési lehetőség keresés
A belépési pont ismeretében a következőket határozod meg:
  • A pozíció méretét
  • A védő stoppot (S/L)
  • A célárat és ezzel együtt a kockázat-nyereség arányát.    
 
Pozíciómenedzsment
Amennyiben pozícióba léptél, kezdetét veszi a menedzsment szakasz, amely egészen addig tart, amíg a trédet teljesen bezárod. Ebben a szakaszban folyamatosan értékeled a piac mozgását, és ennek megfelelően változtatod a stop/limit szinteket. A szakasz célja a már megnyitott pozícióból a lehető legtöbb haszon elérése.
  • Kockázatkezelés
  • Menedzsment szakasz
  • Kilépés
  • Adminisztráció, kiértékelés (kereskedési napló vezetése).    
A kilépés után első lépés az adminisztráció, az elért eredmények rögzítése, és a trade kiértékelése. A kereskedésre fordított idő 70-80% a pozíciómenedzsmentre megy el. Nem mindegy, hogy ez alatt az idő alatt mit élsz át. A felsorolt szakaszból egyedül a pozíciómenedzsment jár izgalmakkal. Az összes többi szakasz végrehajtása hideg fejjel, józanul történik. Vigyázz, mert a pozíciómenedzsment alatt megváltozik az ember látása, elfogult lesz. Gyakran előfordul, hogy a piac már egyértelmű jeleket ad arra vonatkozólag, hogy a másik irány lenne a helyes, nem pedig az, amelyikben az ügylet van. Legyen egy forgatókönyved arra az esetre, ha az árfolyam ellened megy, és arra is, ha pont az csinálja, amit feltételeztél. Ehhez forgatókönyvhöz maximálisan ragaszkodj.